Discountkæden Kiwi er de seneste år vokset hastigt frem på det danske discountmarked. Nu fejrer Kiwi seksårs fødselsdag med et brag af en tilbuds- og gavefest. Men, hvor det normalt er fødselaren, der har udsigt til pakker, uddeler Kiwi et hav af gaver til kunderne. Sådan lyder det i en pressemeddelelse.
Gaverne uddeles på kædens Facebook-side, hvor de, der har styr på fakta om Kiwi, kan vinde rejsegavekort, iPads og cykler. I alt udlodder Kiwi under den to uger lange fødselsdagsfest 150 store præmier.
- Vi lever for og af vores glade kunder. I den forbindelse er fødselsdagen en lejlighed til at give lidt retur til de mange, der dagligt handler i Kiwi. Det gør vi derfor. I butikkerne med uhørt stærke tilbud og på vores Facebook-side med flotte præmier til heldige og dygtige ’fans’, siger Torben Elmgaard, Salgs- og markedsdirektør i Kiwi Danmark.
Op til fødselsdagen har Kiwi haft travlt med at bygge om i landets butikker. De har bl.a. fået inspirerende torvemiljøer, hvor kædens store udvalg af frugt, grønt og ferskvarer nu er det første, der møder kunderne. Samtidig er der i forbindelse med frugt og grønt blevet etableret kølere til bl.a. kød, køl og frost. Alt sammen for at gøre det nemt og inspirerende at handle ind i Kiwi.
- Torvemiljøerne samler de basale varer til dagens måltid og giver kunderne ideer til aftensmaden fra det øjeblik, de kommer ind i butikken. Tanken er, at vi bringer de mange gode tilbud, vi har, tydeligt i spil over for kunderne og skaber sammenhæng mellem forskellige varer, siger Torben Elmgaard.
Han fortæller samtidig, at Kiwi fortsætter sin vækst på discountmarkedet og planlægger flere butiksåbninger i fremtiden. Særligt i København og på Sjælland er Kiwi på udkig efter gode placeringer, der kan styrke discountkædens tilstedeværelse.